آزمایشگاهها, صنعت سرامیک

کاشی سرامیکی، تزئینی و ضد اسید

کاشی سرامیکی یکی از محصولات ساختمانی است که با خواص مختلف و روشهای ساخت متفاوت در بازار یافت می شود. از کاشی برای پوشش کف، دیوار، نما و بخشهای داخلی ساختمان مانند راه پله و کف و دیواره حوض و استخرها استفاده می شود. برای ساخت کاشی سرامیکی از مواد اولیه شامل خاک رس، کائولن، بال کلی، فلدسپات، دولومیت، شاموت و دیگر کانی ها استفاده می گردد.
طبقه بندی کاشی ها بر اساس روش شکل دهی، گروه جذب آب، محل کاربرد (داخل یا خارج از ساختمان)، نوع کاربرد (مورد استفاده در کف یا دیوار)، لعاب دار یا بدون لعاب بودن می باشد که برای دریافت استاندارد با توجه به طبقه بندی صورت پذیرفته آزمون های مشخصی بر روی محصول انجام می پذیرد. آزمایش های استاندارد کاشی عبارت است از : اندازه گیری طول و عرض ، ضخامت ، مستقیم الخط بودن ، مستطیل بودن ، تخت بودن سطح ، کیفیت سطح ، جذب آب ، نیروی شکست ، مدول گسیختگی ،مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر سایش عمقی (کاشی های بدون لعاب)، مقاومت در برابر سایش سطحی (کاشی لعابدار)، ضریب انبساط حرارتی خطی ، مقاومت در برابر شوک حرارتی ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت در برابر یخ زدگی ، انبساط رطوبتی ،مقاومت در برابر اسید و باز، لکه پذیری و تعیین میزان سرب و کادمیوم موجود در لعاب و…
در سال 1395 و همگام با توسعه آزمایشگاه در زمینه ساختمانی و معدنی، آزمون کاشی های سرامیکی از انواع لعابدار و بدون لعاب با مصارف متنوع داخل ساختمان و بیرون ساختمان مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 25 میسر گردید. این آزمایشگاه همچنین می تواند آزمون کاشی های ضد اسید مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3051 و کاشی های تزیینی را مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 17010 انجام دهد.
در مورد کاشی های ضد اسید، با توجه به موارد مصرف این دسته از کاشی ها و ریسک تماس بالا با مواد اسیدی، آزمونی تحت عنوان کاهش وزن به منظور بررسی میزان از دست رفتن جرم کاشی در اثر تماس با اسید نیز علاوه بر آزمونهای فوق الذکر لازم الاجرا می باشد.
مدت زمان انجام آزمون فرآورده های کاشی و سرامیک حدودا 7 روز می باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشترمی توانید از فرم زیرجهت ارتباط با ما استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code